Zadzwoń do nas!

+48 12 307 14 90

Napisz do nas!

biuro@kancel-adwokacka.pl

Upadłość konsumencka – czy konieczne jest przesłuchanie dłużnika?

Upadłość konsumencka – czy konieczne jest przesłuchanie dłużnika?

 

Coraz więcej osób fizycznych popada w zadłużenie, z którym nie jest w stanie sobie poradzić. Zadłużenie wynika z różnych przyczyn, ale dzisiaj nie o tym. Osoby, które zaczynają myśleć o upadłości konsumenckiej, zaczynają też szukać informacji o tej instytucji. Tam często pojawia się informacja, że konieczne jest przesłuchanie dłużnika, który opowie swoje koleje losu i dopiero w oparciu o taki dowód sąd będzie rozstrzygał o ogłoszeniu upadłości.

Nic bardziej błędnego!

 

Zgodnie z art. 30 ust 1 ustawy Prawo upadłościowe sąd przesłuchuje dłużnika  jedynie w razie potrzeby. Oznacza to, że jeżeli okoliczności wskazane we wniosku o ogłoszenie upadłości oraz przedstawione dokumenty są dla sądu na tyle jasne, że nie zachodzą wątpliwości, co do tego, że zachodzą przesłanki ogłoszenia upadłości, sąd wydaje postanowienie na posiedzeniu niejawnym, a następnie doręcza je stronom. Niewątpliwie takie rozwiązanie zaoszczędza stresu osobie posiadającej problemy finansowe.

 

Taka też sytuacja miała miejsce w ostatniej sprawie o ogłoszenie upadłości osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, którą prowadziła Kancelaria. Zgromadzony został obszerny materiał dowodowy, który w sposób szczegółowy został opisany – podobnie jak sytuacja dłużnika, która doprowadziła do stanu niewypłacalności. Sąd upadłościowy uznał, że jest to wystarczające wobec czego na posiedzeniu niejawnym wydał postanowienie o ogłoszeniu upadłości.

 

Jeżeli macie Państwo problemy z zadłużeniami, rozważacie czy dotyczy Was możliwość ogłoszenia upadłości konsumenckiej – zapraszamy do kontaktu z Kancelarią.

W razie pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.